4 stappen naar vrede met God.

STAP 1

ONTDEK GOD’S PLAN: VREDE EN LEVEN

 

Het is Gods bedoeling dat wij hier en nu blij en gelukkig leven. Hoe komt het toch dat de meeste mensen dit echte leven niet kennen?

 

Citaat uit de Bijbel: Want Gods ​liefde​ voor de mensen was zo groot, dat hij zijn enige Zoon gegeven heeft. Iedereen die in hem gelooft, zal niet sterven, maar voor altijd leven.(Johannes 3:16)

 

STAP 2

HET PROBLEEM: BREUK TUSSEN GOD EN MENS

 

God schiep de mens zo dat hij met Hem in contact kon komen. Hij gaf de mens een verrassend mooi leven. God maakte van die mens echter geen robot die Hem automatisch zou liefhebben en gehoorzamen. Hij gaf hem de ruimte en de vrijheid om eigen keuzes te maken.

De eerste mens koos echter zijn eigen weg. En alle mensen zijn hem daarin helaas gevolgd. Op die manier is het echte leven verloren gegaan en is er een onoverbrugbare afstand gekomen tussen God en de mens

De Bijbel zegt daarover: Want alle mensen doen verkeerde dingen. Daardoor leeft niemand dicht bij God. (Romeinen 3:23)

Door onze keuze is er een breuk ontstaan tussen God en mens

 

STAP 2 (VERVOLG)

Al eeuwen door heeft de mens op talloze manieren geprobeerd de ontstane kloof te overbruggen

 

STAP 3

GODS OPLOSSING: JEZUS CHRISTUS

Jezus Christus is de enige die de ontstane kloof tussen God en ons kan overbruggen. Daartoe kwam Hij op aarde, stierf Hij tenslotte een wrede dood aan het kruis, maar droeg op die manier de straf voor onze zonden. Hij overbrugde daarmee de kloof tussen God en ons

 

In de Bijbel staat het zo: Maar ​Christus​ is voor ons gestorven toen we nog leefden als slechte mensen. Dat is het bewijs dat God van ons houdt! (Romeinen 5:8)

En een stukje eerder:
Jezus​ zei: ‘Ik ben de weg. Bij mij is de waarheid, en bij mij is het leven. Je kunt alleen bij de Vader komen als je in mij gelooft. (Johannes 14:6)

God Zelf zorgde voor de ENIGE uitweg.
Ieder mens staat voor de keuze die weg te gaan of niet, die waarheid te geloven of niet, dat leven te zoeken of niet.

 

STAP 4

ONS ANTWOORD: CHRISTUS AANNEMEN

In feite zijn er twee soorten mensen op de wereld. De ene groep die gescheiden leeft van God met alle consequenties van dien. De andere groep die door Jezus Christus, God hebben leren kennen als hun Vader. Die vergeving hebben ontvangen en nu blij en ontspannen kunnen leven. Mensen die een doel hebben en zinvol leven.

Dat is wat we noemen, geloven. We moeten vertrouwen op Jezus Christus en Hem persoonlijk aanvaarden als Heer over ons leven. Geloven betekent: Er op vertrouwen dat het waar is wat Hij zegt.

Artikel van https://zoektocht.net/vrede-met-god/4-stappen-naar-vrede-met-god